Учебник английского языка для և класса, автор – Ваулина, представляет собой увлекательный и структурированный подход к обучению школьников. В нем удачно сочетаются теоретический материал, упражнения для практики и интересные задания, способствующие развитию всех языковых навыков. Это пособие подходит как для самостоятельного изучения, так и для работы на уроках.
- Ясная структура уроков – каждый раздел учебника состоит из нескольких блоков: объяснение темы, примеры, диалоги, практические задания. Это помогает ученикам системно подходить к изучению материала.
- Разнообразие упражнений – учебник включает не только традиционные грамматические и лексические упражнения, но и задания на развитие аудирования и говорения. Такие задания делают обучение более живым и динамичным.
- Интерактивные подходы – Ваулина использует интересные и креативные способы подачи материала, такие как тематические диалоги, игровые ситуации, и разнообразные карточки для развития навыков общения.
- Подготовка к экзаменам – в учебнике есть упражнения, которые подготавливают учащихся к стандартным тестам и экзаменам, таким как тесты на понимание прочитанного или на грамматику.
- Интеграция культуры – в тексте учебника часто упоминаются культурные и исторические особенности англоязычных стран, что помогает ученикам не только учить язык, но и расширять кругозор.
- Цветные иллюстрации и визуальные элементы – книги Ваулиной известны ярким оформлением, и этот учебник не стал исключением. Картинки и схемы делают восприятие материала более интересным и облегчают запоминание новых слов и правил.
- Дополнительные материалы – в комплекте к учебнику есть рабочая тетрадь, которая позволяет закрепить пройденный материал через практические задания. Это помогает школьникам углубленно проработать каждый раздел.
Учебник Ваулиной для և класса — это надежный помощник в изучении английского языка, который сочетает в себе теоретические основы и практическую часть.
ГДЗ по Английскому Языку 11 Класс Модуль 7e Номер 9 Ваулина — Подробные Ответы
Выберите одну из рубрик и напишите свой ответ. Поменяйтесь листочками и проверьте письмо вашего партнера в нижеприведенном списке.
Контрольный список
• У письма/электронной почты есть правильное приветствие/окончание?
• Оно написано в соответствующем стиле?
• Письмо/электронная почта отвечает на все вопросы, которые запрашивали в рубрике/примечаниях?
• Действительно ли начало/окончание соответствующее?
• У абзацев в основной части есть соответствующее предложение, в котором формулируется тема сообщения и основные детали?
• Есть ли какие-либо ошибки, т.е. грамматика, пунктуация, произношение?
Тема A — Уникализированное письмо
Dear Sir,
We are sincerely grateful to you for accepting our invitation to visit our school and address our graduating students. I would like to share some important details regarding your upcoming visit.
First of all, please accept our deepest appreciation from both the school administration and the students. Everyone is truly excited to welcome such a distinguished athlete. We would be delighted if you could come on the 12th of June, as our students will be away on a school trip on the 11th and will not return until the following morning.
Let me also provide some information about the audience. You will be speaking to approximately 300 students aged between 15 and 18. They are currently preparing to leave school and making important decisions about their future careers. Many of them are passionate about sports — especially swimming in our pool, working out in the gym, and playing team games like basketball and volleyball.
We kindly ask you to share your personal experience: the impact of sport on your life, your path to success, and advice for those aiming for excellence in athletics.
Thank you once again. Should you have any questions or require further details, please feel free to contact me.
Yours faithfully,
Ann
Тема B — Уникализированное письмо-жалоба
Dear Mr Evans,
I am writing to formally express my dissatisfaction with the six-week summer acting course that I recently completed at Dawson Drama School. Unfortunately, the experience did not live up to the expectations set by your promotional materials.
To begin with, the course was advertised as being led by fully qualified and experienced instructors. However, the reality was quite different. Many of the sessions were conducted by individuals who appeared to lack proper teaching credentials, and several lessons were cancelled with little or no explanation. This gave the impression of poor organisation and a lack of professionalism from both staff and students.
In addition, your brochure described the learning environment as «relaxed and enjoyable.» In truth, the facilities were far from ideal — most studios were cold, poorly insulated, and uncomfortable to work in, which negatively affected our ability to focus during rehearsals.
As for accommodation, it was far from the “comfortable” standard mentioned in the advert. The rooms were small, unhygienic, and barely heated, making the overall experience even more disappointing.
Considering all of the above, I believe I am entitled to at least a partial refund. I would appreciate your response regarding this matter at your earliest convenience.
Yours faithfully,
Ann
Тема B — Подробное письмо-жалоба (Formal Complaint Letter)
Dear Mr Evans,
I am writing to express my deep disappointment with the six-week summer acting course I have just completed at Dawson Drama School. Unfortunately, the course did not meet the expectations set by your advertisement, and I would like to explain the reasons for my dissatisfaction in detail.
Firstly, your promotional materials clearly stated that the course would be taught by fully trained and experienced professionals. However, the majority of classes were conducted by individuals who lacked the qualifications and teaching skills necessary to lead such sessions. In fact, several lessons were either cancelled or poorly managed due to a lack of preparation and supervision.
Secondly, the learning environment was far from the “relaxed and pleasant atmosphere” that was promised. Most of the studios were small, uncomfortable, and poorly heated. We often had to wear coats during lessons, which made it difficult to concentrate and participate actively.
Lastly, the accommodation provided was neither comfortable nor clean. The rooms were cramped, cold, and not properly maintained, which made our stay very unpleasant.
In light of these issues, I believe a partial refund is a fair and reasonable request. I look forward to hearing your response.
Yours faithfully,
Ann