Учебник английского языка для և класса, автор – Ваулина, представляет собой увлекательный и структурированный подход к обучению школьников. В нем удачно сочетаются теоретический материал, упражнения для практики и интересные задания, способствующие развитию всех языковых навыков. Это пособие подходит как для самостоятельного изучения, так и для работы на уроках.
- Ясная структура уроков – каждый раздел учебника состоит из нескольких блоков: объяснение темы, примеры, диалоги, практические задания. Это помогает ученикам системно подходить к изучению материала.
- Разнообразие упражнений – учебник включает не только традиционные грамматические и лексические упражнения, но и задания на развитие аудирования и говорения. Такие задания делают обучение более живым и динамичным.
- Интерактивные подходы – Ваулина использует интересные и креативные способы подачи материала, такие как тематические диалоги, игровые ситуации, и разнообразные карточки для развития навыков общения.
- Подготовка к экзаменам – в учебнике есть упражнения, которые подготавливают учащихся к стандартным тестам и экзаменам, таким как тесты на понимание прочитанного или на грамматику.
- Интеграция культуры – в тексте учебника часто упоминаются культурные и исторические особенности англоязычных стран, что помогает ученикам не только учить язык, но и расширять кругозор.
- Цветные иллюстрации и визуальные элементы – книги Ваулиной известны ярким оформлением, и этот учебник не стал исключением. Картинки и схемы делают восприятие материала более интересным и облегчают запоминание новых слов и правил.
- Дополнительные материалы – в комплекте к учебнику есть рабочая тетрадь, которая позволяет закрепить пройденный материал через практические задания. Это помогает школьникам углубленно проработать каждый раздел.
Учебник Ваулиной для և класса — это надежный помощник в изучении английского языка, который сочетает в себе теоретические основы и практическую часть.
ГДЗ по Английскому Языку 11 Класс Модуль 7e Номер 8 Ваулина — Подробные Ответы
Прочитайте рубрики (A и B) и подчеркните ключевые слова. Затем ответьте на вопросы в парах.
1 Кто вы и кому вы пишете?
2 Какое письмо вы должны написать?
3 В каком стиле вы напишете его?
4 Что вы должны включить в свое письмо?
5 Что вы будете включать в каждый абзац?
6 Какое приветствие/окончание подходящее?
А. Вы — лидер вашего школьного социального комитета и написали международной спортивной звезде, которая посещает вашу область, пригласить его выступить с докладом выпускникам нашей школы. Он согласился и написал вам с просьбой получить дополнительные сведения. Прочитайте его электронную почту и сделайте заметки, которые Вы сделали, чтобы написать ему ответ. (120-180 слов)
B. Вы только что закончили шестинедельный летний курс, который был в Лондоне, и вы были очень разочарованы. Прочитайте объявления и заметки, которые вы сделали. Потом напишите письмо директору курса, г-ну Эвансу. (120-180 слов)
I hope this message finds you well. I am writing to you as the head of the social committee at our school to extend a formal invitation to attend and speak at our upcoming school leavers’ celebration.
We would be honoured if you could join us as a guest speaker, sharing your experiences as an international sports professional. Your story would be a great inspiration to our graduating students, many of whom are passionate about sports and looking ahead to their futures. The event is scheduled for mid-July and will include a short talk followed by a Q&A session.
If you are available, please let us know any specific requirements or further details you may need. We would be happy to arrange transport and accommodation if necessary.
Thank you for considering our invitation. We truly hope to welcome you at our event.
Dear Mr Evans,
I am writing to express my disappointment with the six-week summer acting course I recently completed at your academy. Unfortunately, the programme did not meet the expectations set by the advertisement.
The brochure promised professional instructors and individual feedback, yet several sessions were cancelled without notice, and many were led by assistants rather than experienced tutors. Additionally, the promised final performance in front of an invited audience was entirely omitted without explanation.
I had enrolled in this course to improve my acting skills and gain practical experience, but I feel that the lack of organization significantly affected the overall learning experience. I believe a partial refund would be a fair resolution, considering the discrepancy between what was advertised and what was delivered.
I hope you will take this feedback seriously and make the necessary improvements to future courses.
Yours faithfully,
A. Email to an International Sports Star
Subject: Invitation to Speak at School Leavers’ Ceremony
Dear [Name],
My name is [Your Full Name], and I am writing to you as the leader of the social committee at [Your School’s Name]. I hope you are well. The reason for my email is to invite you to be our guest speaker at the school leavers’ event taking place this July.
Each year, we organize a special celebration to mark the achievements of our graduating students. As a respected international sports star, your presence would be incredibly meaningful. We believe that your story of dedication, resilience, and success in the world of sports would inspire and motivate our students as they prepare to begin the next chapter of their lives.
The event will include a short speech from our guest speaker, followed by an informal Q&A session. We would be happy to arrange travel, accommodation, and any technical requirements you may have. Please let us know if you need additional information about the event.
We would be honoured to welcome you and truly hope you can attend.
Yours faithfully,
[Your Full Name]
B. Complaint Letter to Mr Evans (Acting Course)
Dear Mr Evans,
I am writing to express my dissatisfaction with the six-week summer acting course I recently attended at your school. While I enrolled with high expectations based on the advertisement, the reality of the course was disappointing.
The promotional material promised daily sessions with experienced, professional actors. However, several classes were unexpectedly cancelled, and many sessions were led by junior staff or assistants, not professionals. Furthermore, the final showcase performance, which was supposed to be open to family and industry guests, was cancelled without notice or explanation. This was one of the main reasons I joined the course, and I was very disappointed that it did not take place.
In addition, there was little opportunity for personalized feedback, and the course felt disorganized and rushed. I believe that the description in your advertisement was misleading, and I feel I did not receive the experience I paid for.
I would appreciate a partial refund or compensation and hope steps will be taken to improve future courses.