Учебник английского языка для 10 класса, автор – Ваулина, представляет собой увлекательный и структурированный подход к обучению школьников. В нем удачно сочетаются теоретический материал, упражнения для практики и интересные задания, способствующие развитию всех языковых навыков. Это пособие подходит как для самостоятельного изучения, так и для работы на уроках.
ГДЗ по Английскому Языку 10 Класс Модуль 8e Номер 4 Ваулина — Подробные Ответы
Найдите предложения, в котором формулируется тема сообщения в абзацах 2-4 в эссе на стр.148. Какие поддерживающие причины/примеры дает писатель?
Абзац 2:
First of all they can be a serious distraction in classrooms (Прежде всего они могут серьезно отвлекать на уроках)
• They make it impossible for teachers and students to focus on classwork (Учителям и ученикам сложно сконцентрироваться на работе в классе)
• Students cannot listen to the teacher or do their work if they are sending text messages in Vkontakte or playing games on their phones (Школьники не могут слушать учителя и выполнять свою работу, если они посылают текстовые сообщения ВКонтакте или играют в игры на своих телефонах)
Абзац 3:
Secondly, there are possible risks to the safety and general welfare of students if they are allowed to bring their mobiles to school (Во-вторых, существуют возможные риски для безопасности и общего благосостояния школьников, если им разрешают приносить свои мобильные телефоны в школу)
• Students have been attacked and robbed of their phones (На школьников нападали и отнимали телефоны)
• The classroom should not be used as a place to show off possessions (Класс не должен быть местом для того, чтобы хвастаться вещами)
Paragraph 2:
To begin with, mobile phones can serve as a significant distraction during lessons.
They prevent both teachers and students from concentrating fully on the tasks at hand.
When students are busy texting on social media platforms like Vkontakte or playing games on their phones, they are unable to pay attention to the teacher or complete their assignments effectively.
Paragraph 3:
Moreover, allowing students to bring their phones to school poses potential risks to their safety and well-being.
There have been incidents where students were attacked and had their phones stolen.
The classroom should not be a place where students flaunt their personal belongings, as it could lead to unwanted attention and create security concerns.
Paragraph 4:
Nevertheless, there are occasions when having a mobile phone at school can be beneficial for students.
In case of emergencies, phones offer an essential means of communication between parents and children, ensuring their safety and allowing for prompt action if needed.