1-11 класс
  • 1-11 класс
  • 1 класс
  • 2 класс
  • 3 класс
  • 4 класс
  • 5 класс
  • 6 класс
  • 7 класс
  • 8 класс
  • 9 класс
  • 10 класс
  • 11 класс
Выберите класс
Предметы
ГДЗ по Английский 10 Класс Учебник 📕 Ваулина — Все Части
Английский
Английский
10 класс
Авторы
Ваулина Ю.Е.
Серия
Spotlight
Тип книги
Учебник
Год
2017
Описание

Учебник английского языка для և класса, автор – Ваулина, представляет собой увлекательный и структурированный подход к обучению школьников. В нем удачно сочетаются теоретический материал, упражнения для практики и интересные задания, способствующие развитию всех языковых навыков. Это пособие подходит как для самостоятельного изучения, так и для работы на уроках.

  1. Ясная структура уроков – каждый раздел учебника состоит из нескольких блоков: объяснение темы, примеры, диалоги, практические задания. Это помогает ученикам системно подходить к изучению материала.
  2. Разнообразие упражнений – учебник включает не только традиционные грамматические и лексические упражнения, но и задания на развитие аудирования и говорения. Такие задания делают обучение более живым и динамичным.
  3. Интерактивные подходы – Ваулина использует интересные и креативные способы подачи материала, такие как тематические диалоги, игровые ситуации, и разнообразные карточки для развития навыков общения.
  4. Подготовка к экзаменам – в учебнике есть упражнения, которые подготавливают учащихся к стандартным тестам и экзаменам, таким как тесты на понимание прочитанного или на грамматику.
  5. Интеграция культуры – в тексте учебника часто упоминаются культурные и исторические особенности англоязычных стран, что помогает ученикам не только учить язык, но и расширять кругозор.
  6. Цветные иллюстрации и визуальные элементы – книги Ваулиной известны ярким оформлением, и этот учебник не стал исключением. Картинки и схемы делают восприятие материала более интересным и облегчают запоминание новых слов и правил.
  7. Дополнительные материалы – в комплекте к учебнику есть рабочая тетрадь, которая позволяет закрепить пройденный материал через практические задания. Это помогает школьникам углубленно проработать каждый раздел.

Учебник Ваулиной для և класса — это надежный помощник в изучении английского языка, который сочетает в себе теоретические основы и практическую часть.

ГДЗ по Английскому Языку 10 Класс Модуль 6b Номер 5 Ваулина — Подробные Ответы

Задача

Вы на вечеринке. У вас расстройство желудка. Ваш партнер советует вам, что делать. Разыграйте свой диалог. Используйте соответствующие междометия. Запишите себя.

Краткий ответ:

A: Ouch! My stomach really hurts.
B: Oh no! What’s wrong?
A: I’ve got terrible indigestion.
B: You should try a glass of sparkling water.
A: Yuck! I really can’t stand sparkling water.
B: Well, what did you eat?
A: I had curry chicken earlier.
B: What?! You shouldn’t eat spicy food! It’ll only make your indigestion worse.
A: Really?
B: Yes, and you shouldn’t eat so quickly either.
A: Oh, it’s getting worse. I think I’ll have that sparkling water after all.

Подробный ответ:

Detailed Dialogue:

A: Ouch! My stomach really hurts.
— A sudden expression of pain.
A looks visibly uncomfortable and places a hand on their stomach. They might be feeling sharp discomfort or general unease, which is why they exclaim in pain. It’s clear that something they ate isn’t agreeing with them.

B: Oh no! What’s wrong?
— Expressing concern and surprise.
B, noticing A’s discomfort, immediately reacts with concern. This shows empathy for A’s situation and curiosity about what might have caused the issue. The use of “Oh no!” implies a sense of worry for their friend.

A: I’ve got terrible indigestion.
— Explaining the problem.
A reveals the cause of the pain: indigestion. This could be a general term for discomfort caused by difficulty in digesting food, often accompanied by bloating, heartburn, or nausea. A might be explaining this because the pain is intense enough that it can’t be ignored.

B: You should try a glass of sparkling water.
— Suggesting a remedy.
B offers a common remedy for indigestion, suggesting sparkling water. The bubbles in sparkling water are thought to help with digestion by promoting burping or easing bloating, though this doesn’t work for everyone. B is trying to be helpful, offering a quick solution.

A: Yuck! I really can’t stand sparkling water.
— Expressing disgust or aversion.
A reacts strongly to the suggestion, expressing their dislike for sparkling water. The word «Yuck!» shows that A finds the idea unpleasant and has a personal preference against it. A might have had bad experiences with sparkling water in the past, or perhaps just doesn’t like the taste or texture of it.

B: Well, what did you eat?
— Trying to find out the cause of the discomfort.
B shifts focus to try to understand what led to A’s indigestion. It’s a reasonable question, as certain foods can trigger indigestion, such as fatty or spicy meals. B wants to know what could have caused the problem and how to avoid it in the future.

A: I had curry chicken earlier.
— Revealing the potential culprit.
A identifies the food that might have caused the indigestion — curry chicken. This is a dish known for being spicy and flavorful, which can sometimes be hard on the stomach, especially for people who are sensitive to spices or rich foods.

B: What?! You shouldn’t eat spicy food! It’ll only make your indigestion worse.
— Reprimanding and giving advice.
B expresses surprise and concern at A’s choice of food. “What?!” shows disbelief that A would eat something spicy knowing they have digestive issues. B advises against spicy food in general, noting that it can aggravate indigestion. The tone is more cautionary, aiming to inform A that their food choices may be contributing to their discomfort.

A: Really?
— Expressing doubt or seeking confirmation.
A responds with a question, seeking reassurance or clarification. A might not have known that spicy food could be a trigger for indigestion, or might be surprised that it could make things worse. The tone indicates A is reconsidering their choice of meal.

B: Yes, and you shouldn’t eat so quickly either.
— Offering additional advice.
B gives another piece of advice — to slow down when eating. Eating too quickly can cause indigestion, as the body doesn’t have enough time to properly break down the food. B’s tone here is more like a friendly reminder, giving A a more complete understanding of how to prevent future stomach issues.

A: Oh, it’s getting worse. I think I’ll have that sparkling water after all.
— Reconsidering the earlier suggestion.
A, realizing that their discomfort is escalating, finally decides to take B’s advice, even though they previously rejected it. This shows a moment of resignation, where A admits that the situation is getting worse and they may need to try something they don’t like. The exclamation “Oh” reflects the growing intensity of the pain.


Часть 8 test booklet
Общая оценка
4.8 / 5
Комментарии
Другие предметы