Учебник английского языка для և класса, автор – Ваулина, представляет собой увлекательный и структурированный подход к обучению школьников. В нем удачно сочетаются теоретический материал, упражнения для практики и интересные задания, способствующие развитию всех языковых навыков. Это пособие подходит как для самостоятельного изучения, так и для работы на уроках.
- Ясная структура уроков – каждый раздел учебника состоит из нескольких блоков: объяснение темы, примеры, диалоги, практические задания. Это помогает ученикам системно подходить к изучению материала.
- Разнообразие упражнений – учебник включает не только традиционные грамматические и лексические упражнения, но и задания на развитие аудирования и говорения. Такие задания делают обучение более живым и динамичным.
- Интерактивные подходы – Ваулина использует интересные и креативные способы подачи материала, такие как тематические диалоги, игровые ситуации, и разнообразные карточки для развития навыков общения.
- Подготовка к экзаменам – в учебнике есть упражнения, которые подготавливают учащихся к стандартным тестам и экзаменам, таким как тесты на понимание прочитанного или на грамматику.
- Интеграция культуры – в тексте учебника часто упоминаются культурные и исторические особенности англоязычных стран, что помогает ученикам не только учить язык, но и расширять кругозор.
- Цветные иллюстрации и визуальные элементы – книги Ваулиной известны ярким оформлением, и этот учебник не стал исключением. Картинки и схемы делают восприятие материала более интересным и облегчают запоминание новых слов и правил.
- Дополнительные материалы – в комплекте к учебнику есть рабочая тетрадь, которая позволяет закрепить пройденный материал через практические задания. Это помогает школьникам углубленно проработать каждый раздел.
Учебник Ваулиной для և класса — это надежный помощник в изучении английского языка, который сочетает в себе теоретические основы и практическую часть.
ГДЗ по Английскому Языку 10 Класс Модуль 1 Across the curriculum Номер 2b Ваулина — Подробные Ответы
Теперь прочитайте советы по прекращению дискриминации. Что следует Паоло, Мэг и Джули сделать? Почему?
А: Я думаю, что Паоло следует поговорить с учителем, потому что…
В: Я согласен. Он также может…
Положите конец дискриминации
• Не страдайте в молчании. Позвоните по горячей линии для консультации или поделитесь вашей проблемой с другом, учителем или кем-либо, кому вы доверяете. Поделившись (shared) проблемой, вы разделите проблему пополам (halved)!
• Знайте ваши права. Помните: дискриминация незаконна (illegal) в Великобритании в сфере работы, образования, жилья и так далее. Школы, полиция и работодатели обязаны защитить вас!
• Сделайте других людей вовлеченными в проблему. Если вы чувствуете себя храбрым, откройте группу по борьбе с дискриминацией в вашей школе, университете, молодежной группе и так далее. Вы можете предоставлять (provide) консультационную (counselling) службу или созывать приглашенных лекторов (quest speakers) вместе.
• Прежде всего, никогда не сдавайтесь! Если вы находите сложным устроиться на работу, продолжайте пытаться сделать это. Если над вами издеваются (bullied) из-за вашей расы, продолжайте бороться!
A: I think Paolo should talk to his teacher because he really needs help and wise advice of what to do.
B: I agree. He can also share his problem with his best friend, who can cheer him up, and call a helpline as it’s known that a problem shared is a problem halved.
A: I’m sure Meg shouldn’t give up because eventually she will certainly find a good job.
B: You’re right. She should keep on applying and trying to get a job in every possible way.
A: I think Julie should know her rights and remember that discrimination is illegal in education. So she can start an anti-discrimination group in her school.
B: Sure. She can also invite guest speakers who will be able to help many students and protect them from being bullied.
A: I believe Paolo should speak to his teacher, as he truly needs guidance and some sound advice on how to handle the situation.
B: I agree. He could also talk to his best friend, who might be able to lift his spirits, and perhaps even reach out to a helpline, since it’s often said that sharing a problem makes it easier to bear.
A: I’m confident that Meg shouldn’t give up, as she will definitely land a great job in the end.
B: Absolutely. She just needs to keep applying and exploring every possible avenue to find the right opportunity.
A: I think Julie should familiarize herself with her rights and keep in mind that discrimination is against the law in educational settings. She could even start an anti-discrimination group at her school.
B: That’s a great idea. She could also invite guest speakers to talk to the students, which would be a helpful resource for many and could help protect them from bullying.
A: I think Paolo should definitely reach out to his teacher about what’s going on. He’s in a difficult situation, and getting some guidance from a trusted adult could really make a difference. His teacher might be able to offer him advice on how to handle the bullying and also support him in addressing the issue. Teachers can often help mediate situations like this and ensure the school environment is safe and inclusive for everyone.
B: That’s a great point. Paolo could also talk to his best friend, who might be able to offer him emotional support and encouragement. It’s always good to have someone close to you to talk things through with—it can really help to lift your spirits. Additionally, reaching out to a helpline could be helpful, too. There are many organizations that specialize in offering advice and support to people facing discrimination or bullying. Plus, as the saying goes, «A problem shared is a problem halved.» Sometimes just talking about what’s happening can make it feel more manageable.
A: Absolutely. I’m sure Meg shouldn’t lose hope, even though it might feel discouraging right now. Eventually, with perseverance, she will definitely find a job that’s right for her. It can be hard when employers overlook her because of her age, but her experience and skills are valuable, and there are companies out there that will appreciate what she brings to the table. She just has to keep pushing forward and not get discouraged.
B: You’re spot on. Meg needs to keep applying to as many positions as possible. She could even consider expanding her job search to include more industries or locations that might offer better opportunities. The job market can be tough, but persistence is key. Even networking with people in her industry might open up new doors for her.
A: I think Julie should take the time to educate herself about her rights. It’s important for her to understand that discrimination in education is illegal, and no one should be made to feel excluded or isolated because they don’t conform to certain stereotypes. With this knowledge, she can advocate for herself and others who may be experiencing similar challenges.
B: I completely agree. Julie could take a proactive step by starting an anti-discrimination group at her school. This could be a safe space for students to come together, discuss their experiences, and learn more about how to address discrimination. In addition, Julie could invite guest speakers, such as legal experts or advocates, who can talk about students’ rights and how they can protect themselves from bullying. This would be beneficial for many students who may feel powerless or afraid to speak out on their own.